sobota, 14. maj 2011

Smešne besede

A poznate tisto, ko enako besedo izgovoriš večkrat, in se začne zdeti totalno bedasta ter zveni smešno?

Jaz poznam besedo, ki je ne rabim niti izgovoriti na glas, da se mi zdi totalno bedasta, in ta beseda je špas. Resno, kdo še to uporablja? Zveni kot neka izmišljotina iz konca 80. ali začetka 90. let. Kar predstavljam si peroksidno pobarvanega dečkota z enim uhanom, trikotno majico in korenčkastimi hlačami, ki ves sluzast govori, kako je bilo nekaj špasno.

Torej, špas in špasno lahko mirno odstranimo iz slovenskega jezika, register pri tem sploh ni pomemben. Sploh pa prosim, da se ne uporablja v oglaševanju ali imenovanju dogodkov, kot sem imela priložnost videti danes zjutraj.

Olajševalna okoliščina je tudi to, da sem na Pohorju. Tukaj se marsikaj, kar se meni zdi nesprejemljivo, prime. Prime pa se pohorščina tudi mene, ko se v jutranji zasanjanosti ne morem spomniti pravilne slovenske besede za pohorski emper ali ajmar, čeprav že celo življenje uporabljam bolj ali manj le pravilno različico.

To je maščevanje za zabavo, ki mi jo nudi vsakokratno poslušanje pohorskega narečja, čeprav ga v izjemno kakovostni konverzaciji z nekaterimi prijatelji uporabljam tudi sama.

6 komentarjev:

  1. Pohorščina se sliši rahlo bolana. Pojma nimam zakaj je temu tako.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ruth, ne samo bolana, rahlo zaostala. Ampak men je bizarno smešna. Me spravi v nek čisto čuden smeh, kar rata samo pohorščini :D

    Kam pa ga ti mahaš iz Budimpešte? ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Virtualne razglednice bom pošiljala iz Hellasa. :D J*beš kontinetalno zimo.

    OdgovoriIzbriši
  4. word! mene s ketno ne bi mogel peljati na nekaj, kar se igra v ali je v produkciji teatra, poimenovanega s to besedo.

    so pa seveda tudi druge takisto butaste besede ot there. meni se kozla ob besedi kavica. kavica, wtf. rec kofe, madona, mala kava zarad mene, sam ne mi s kavico. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ruth, tole pa mi je zelo všeč ;)

    Katja, hehehe, man pa pomanjševalnice kar gredo. Ne sicer vedno, ampak kavica pa je po mojem kar stalnica. Kavica, dekca, sonček, pirček/pivce :D Sicer si ne želim pretiravati z njimi, se pa znajdejo v besednjaku, odvisno od konteksta :D

    OdgovoriIzbriši
  6. Ne vi men (nam) pohorščina bolana, zaostala itd.!!!!!!!!!! Spametujte se narod nespoštljiv!

    OdgovoriIzbriši